четвъртък, декември 09, 2004

ЛЮБОМИР СТАНИМИРОВ, УПРАВИТЕЛ НА АГЕНЦИЯ ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ ИМОТИ БГ

ГОЛЕМИЯТ скок в цените на търговските обекти в Студентски град се дължи основно на новите обекти, които излязоха на пазара. От година и половина усилено се застрояват междублоковите пространства в квартала. Почти всички нови кооперации предлагат за продажба търговски площи на партерния етаж. Средната годишна възвръщаемост от инвестициите в този пазар е една от най-високите в столицата - 5-6%. Основната причина е голямата динамика на клиентите. Всяка година Студентски град се обновява с 30%. Увеличението на продажните цени на търговските площи в широкия център на столицата с близо 50% е нормално. При тях не се отчитат цените на магазините в топцентъра на столицата - улиците Витоша, Граф Игнатиев и пр., защото при тях много малко търговски обекти се обявяват за продажба, а само се рентира. Ако в идеалния център се появи на пазара такъв обект за продажба, обикновено цената му е между 4 и 5 хил. EUR на кв. м. Повишаването на цените в "Иван Вазов" се дължи основно на новите кооперации, които се появиха на бул. Витоша в началото на квартала. Инвеститорският интерес към търговски обекти, които са на големи улици и булеварди, винаги е бил висок. Досега обаче нямаше достатъчно ново строителство. Новото строителство по ул. Дойран и Нишава е основният фактор, който вдигна цените на търговските площи в кварталите Бели брези и Стрелбище.


http://www.pari.bg/cgi-pari/pari.news.cgi?WIN,2004,237,6,11-3